Farabi Öğrenci-Öğretim Üyesi değişimi Marmara’da!

   Marmara Üniversitesi 2009 yılından bu yana yürürlükte olan Farabi Öğrenci-Öğretim Üyesi değişim programı toplantısına ev sahipliği yaptı. Düzenlenen toplantıya Marmara üniversitesi Öğretim Görevlisi Doç. Dr. Seyfi Kenan da konuşmacı olarak katıldı.

   Konuşmasında sık sık Farabi’nin ilmi ve felsefi yönünden bahseden Doç. Dr. Seyfi Kenan, ilim öğrenmek için giriştiği uzun seyahatler ve öğrencilerine verdiği öğütler ışığında program katılımcılarına yol gösterdi. Öğretim Üyesi Seyfi Kenan’ın ardından kürsüye geçtiğimiz sene Farabi Değişim Programı ile Eskişehir Anadolu Üniversitesine geçiş yapan Marmara Üniversitesi öğrencisi Nermin Gezer geldi. Gezer yaşadığı deneyimlerini paylaşıp, merak edilen soruları yanıtladı.

  Düzenlenen toplantı sonrasında Marmara Üniversitesi Farabi Koordinatör Başkanı Ayşen Bakioğlu ile bu programın eğitim sistemine nasıl yön verdiği hakkında konuştuk. Farabi değişim programının Marmara Üniversitesi süreci hakkında konuşan Koordinatör Bakioğlu şunları aktardı; “Üniversitemizde Farabi’yi geliştirmek için çok emek verdik. Önceleri geliştirilmek istenmiyordu çünkü kontenjanları yüksek olan bir üniversiteyiz ve bu yüzden daha fazla öğrenciye sınıflarda yer vermek istemeyen bölüm sayısı çok fazlaydı. Fakat biz Farabi’ye çok inandık. Çünkü gelişmekte olan ve yeni açılan üniversiteleri, İstanbul gibi büyük bir şehir ve Marmara gibi büyük bir üniversitede iki dönemlik öğrenim görme fırsatı veriyordu. Özellikle küçük, çok fazla kültürel imkanı olmayan yerlerde olan öğrencilerin bu imkandan yararlanmasına kalben ve ruhen çok inandık. Rektörümüzün de yardımıyla bugün bize başvuran üniversitelerimizi reddetmemeye çalışıyoruz. Üniversitemize ilk defa yüz üzerinde öğrenci katılımı oldu ve bu bir ilk. Bu durum bizi çok mutlu etti” dedi.

   Eğitim sistemimizdeki eksikliklerden mi ya da Anadoludaki üniversitelerin yetersizliği yüzünden mi Farabi değişim programı gibi bir programın oluşturulmasına karar verildi sorusuna Bakioğlu; “Öyle diyemeyiz. Sadece yetersizlikten ziyade kültürel zenginlik var. İstanbul, Ankara, İzmir gibi şehirlerde hocalar tabii ki daha fazla istihdam ediliyor ve buralarda yaşamayı tercih ediyorlar. Dolayısıyla öğrenciler, hocalardan istifade etmek için geliyorlar. Ayrıca oralarda doktoralı, kıdemli hoca sayısı az olduğu da yadsınamaz bir gerçek ama yarın bir gün oradaki çocuklar bu birikimle mastır, doktora yapıp buralara hoca olabilecek pozisyondalar. Marmara üniversitesinde de birçok imkan olmasına karşın bizde yolluyoruz çünkü biz bu değişimi, yeni bakış açısı ve farklı vizyondaki insanlarla tanışmak yönünden Farabiyi değerli buluyoruz” ifadelerini kullandı.

Muhabir: Elif Ay

http://uniquekampus.com/farabi-ogrenci-ogretim-uyesi-degisimi-marmarada/

HIZLI ERİŞİM